SEO en Google Ads zijn momenteel de belangrijkste online marketing strategieën om in te investeren, gericht op het succes van jouw bedrijf op het internet. Eén ding moet je echter niet vergeten: de ene strategie sluit de andere niet uit. In feite vullen ze elkaar aan en door ze te combineren, verhoogt je de resultaten van jouw bedrijf in de online omgeving. Kijk hier eens naar!
Voordelen van het combineren van SEO en Google Adwords
Het opbouwen van een kwalitatieve aanwezigheid op het internet omvat vele factoren, en zowel SEO als Google Adwords zijn hier grotendeels verantwoordelijk voor. In principe verwijst SEO naar een werk op middellange tot lange termijn, dat gericht is op zoekverkeer en organisch verkeer, zodat jouw bedrijf altijd goed gepositioneerd is in Google zonder dat je daar direct voor hoeft te betalen. Google Ads, daarentegen, heeft betrekking op een meer onmiddellijke en snellere taak, gericht op zoeken en betaald verkeer, waarbij jouw bedrijf een bepaald bedrag betaalt om in Google te verschijnen via advertenties. Bij beide strategieën is het doel echter hetzelfde: meer business genereren voor jouw bedrijf. Als je wilt dat jouw bedrijf bloeit, meer klanten krijgt en elke maand veel verkoopt, is het dus de moeite waard om te investeren in SEO en Google Adwords.
SEO geholpen door Google adwords
Zoals gezegd is SEO een werk van middellange tot lange adem dat technische optimalisaties, de productie van inhoud, de studie van trefwoorden, de analyse van de gebruikerservaring, naast verschillende andere factoren omvat. Met andere woorden, SEO is iets dat tijd nodig heeft om echt resultaat op te leveren. Maar terwijl jouw bedrijf aan SEO werkt, kan het investeren in Google Adwords. Op die manier zal het meer zichtbaarheid krijgen, nieuwe klanten aantrekken en meer verkopen genereren. Je zult echter moeten betalen om de advertenties te laten lopen en resultaten te laten genereren. Vanaf het moment dat je stopt met betalen om te adverteren in Google Ads, worden jouw advertenties niet meer weergegeven en "verdwijnt" jouw bedrijf uit Google. Nu zal het alleen volledig verdwijnen als je uitsluitend en alleen in Google Ads investeert, want als jouw bedrijf een goed uitgevoerd SEO-project heeft, zal het in Google blijven verschijnen, maar organisch, en dus, zelfs als je stopt met adverteren, zal het nog steeds aanwezig (en goed gepositioneerd) zijn in 's werelds meest gebruikte zoekmachine.